کتاب آمریکا بدون روتوش

کتاب آمریکا بدون روتوش

کتاب آمریکا بدون روتوش مجموعه گزارش‌های کارشناسی پیرامون مسائل و مشکلات جامعه آمریکا است. که توسط پژوهشکده مشترک شهید صدر (ره) و مرکز مطالعات آمریکا نگاشته شده است. این کتاب شامل ۴ فصل می‌باشد:

  • فصل اول قانون اساسی ایالات متحده آمریکا را به صورت جژئی مورد بررسی قرار داده است. در واقع این فصل ترجمه قانون اساسی ایالات متحده امریکاست که توسط تارنمای وزارت خارجه این کشور منتشر شده و دخل و تصرفی در ترجمه صورت نگرفته است.
  • فصل دوم چالش های حریم خصوصی در آمریکا را بررسی کرده است. چرا که هراس از نقض حریم خصوصی، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های امروز شهروندان ایالات‌متحده آمریکا است که هر چند وقت یک‌بار، با انتشار اخبار رسوایی دولت این کشور و ابر شرکت‌هایی که دسترسی مستقیم به اطلاعات شخصی مردم دارند، بر دامنه آن افزوده می‌شود. همین مسئله موجب شده است تا به‌خصوص از دهه گذشته، اعتراضاتی در مخالفت با دخالت مستقیم دولت آمریکا در زندگی شخصی مردم در انواع مختلف، از اعلام نارضایتی‌های شخصی تا جنبش‌های مدنی و حتی افشاگری‌های سازمان‌یافته اتفاق بیفتد.
  • فصل سوم و چهارم «تعامل با جامعه آمریکا» و «پلیس، سیاهان و آغازی بر یک جنبش عدالتخواهی جدید در آمریکا» پرداخته شده است و در نهایت نتیجه گیری نهایی و ارائه سناریوهای پیش رو این کتاب به پایان می‌رسد.