کتاب اخراج

تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج آمریکا از منطقه» است، البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است (بیانات حضرت امام خامنه‌ای (مد ظلعه العالی) ۲۶/۰۹/۹۹).

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفتمان جدیدی از اسلام تحت عنوان «اسلام انقلابی» و یا «اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آل وسلّم» در برابر گفتمان رایج از اسلام یعنی «اسلام آمریکایی» قد علم کرد و به‌نوعی استکبارستیزی، ظلم ناپذیری و آزادگی را جایگزین ظلم‌پذیری، عافیت‌طلبی و وابستگی کرد. این الگوی ارائه شده از سوی انقلاب اسلامی ایران، دیری نپایید که دل‌های مردم آزرده از ظلم و تبعیض جهان را به سوی خود جذب کرد که خود را در چنگال استعمار سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استکبار جهانی به سرکردگی امریکا می‌دیدند. این رشد و بلوغ مردم جهان پس از انقلاب اسلامی ایران، بیش از همه همسایگان ایران را تحت تأثیر خود قرار داد. ایالات‌متحده امریکا که از بیداری و آگاهی ملت‌های منطقه به ستوه آمده بود و منافع خود در منطقه را در خطر می‌دید، حضور و نفوذ خود در منطقه را با توجیهات مختلف افزایش داد؛ به طوری که ضمن حضور نظامی در کشورهای منطقه برای کنترل منافع خود، نفوذ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود را نیز بهبود بخشید تا از این طریق منافع خود را تقویت نماید.

امروزه حضور فیزیکی و البته نرم امریکا در منطقه و برنامه‌ها و راهبردهایی که برای مردم تدارک دیده‌اند، آسیب‌های جبران ناپذیری را برای این مردم ایجاد کرده است. مردم را از باورها و عقاید ناب اسلام محمدی صلّی الله علیه و آله وسلّم دور نموده و ضمن به تاراج بردن سرمایه‌های مادی و معنوی این کشورها، وابستگی و وادادگی را بیش از پیش بر منطقه تحمیل کرده است. ادامه این روند خطری جدی برای استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منطقه دارد و علاوه بر آن، با فاصله انداختن میان مردم منطقه و جمهوری اسلامی ایران، موفقیت‌های نظام در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. ضمن اینکه چنین راهبردی از سوی ایالات‌متحده امریکا یعنی نفوذ در میان کشورهای منطقه، استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور ما را نیز با تهدید جدی مواجه می‌سازد.

از سوی دیگر ایالات‌متحده امریکا با به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و تعدادی از نیروهای جبهه مقاومت از یک طرف و اعلام رسمی افتخارآمیز آن از طرف دیگر نشان داد که در ضربه به جبهه مقاومت مصمّم است. پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، خیل عظیم ملتی که با اعلام بیعت با آرمان‌های این شهید والا مقام در تشییع میلیونی شرکت کردند در کنار راهپیمایی‌های عظیم در کشورهای منطقه در محکومیت این حادثه و برگزاری مراسم‌های متعدّد در یادبود این شهید، نشان داد «گفتمان مقاومت و استکبارستیزی» در رگ و خون مردم منطقه ریشه دوانده است و ظرفیت بسیار بالایی برای مقابله با هژمونی و حضور ظالمانه این رژیم در منطقه دارد. خیل عظیم مردم در تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی هم‌نوا با مسئولین جمهوری اسلامی ایران خواستار انتقام درخور از ایالات متّحده امریکا در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه بودند. پاسخی که از سوی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تأسّی از رهبر معظّم انقلاب، اخراج آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود.