کتاب برداشت و سوءبرداشت در سیاست بین‌الملل

کتاب برداشت و سوءبرداشت در سیاست بین‌الملل

کتاب برداشت و سوءبرداشت در سیاست بین‌الملل نوشته رابرت جرویس و ترجمه مجید بهستانی و حامد هومان فرد می‌باشد که در ۱۲ فصل جمع بندی شده است. در ادامه به صورت کلی به عنواین فصول این کتاب اشاره خواهد شد.

این کتاب مربوط به تحقیقات روانشناختی مربوطه چهل سال گذشته را بررسی کرده است. سپس ایده‌های خود را از طریق تعدادی از رویداده های مهم در روابط بین الملل از تاریخ اروپای قرن نوزدهم و بیستم آزمایش می‌کند. چرا که معتقد است که ادراک و ادراک نادرست در سیاست بین الملل برای درک روابط بین الملل امروزی ضروری است. از این رو در ادامه به صورت تیتری به عناوین فصول این کتاب اشاره خواهد شد تا مخاطبان بهتر از جزئیات این کتاب اطلاع دقیقی داشته باشند:

  • در فصل اول  و دوم نویسدگان تلاش کرده‌اند که «ادراک و سطح تحلیل مسئله» و «محرک‌های خارجی، فرآیندهای داخلی و اهداف» مورد بررسی و ترجمه قرار دهد.
  • فصل سوم و چهارم به ترتیب به «بازدارندگی، مدل مارپیچ و مقاصد دشمن» و «سازگاری شناختی و تعامل بین نظریه و داده‌ها» پرداخته شده است.
  • فصل پنجم نویسندگان به «تأثیر مجموعه‌ی تداعی شده» پرداخته اند. همچنین در فصل ششم و هفتم «تصمیم‌گیرندگان چگونه از تاریخ درس می‌گیرند» و «تغییر نگرش» مورد واکاوی قرار داده اند.
  • فصل پنج فصل آخر نویسندگان به ترتیب «ادراکات تمرکز»، «اغراق در مورد اهمیت یک نفر تحت عنوان نفوذ یا هدف»، «تأثیر خواسته‌ها و ترس بر ادراک»، «ناهماهنگی شناختی و روابط بین‌الملل» و «به حداقل رساندن سوء‌تفاهم» را بررسی و تحلیل قرار داده‌اند.