کتاب نظام حقوقی و قضائی ایالات متحده آمریکا

کتاب نظام حقوقی و قضائی ایالات متحده آمریکا

در این کتاب به نظام حقوقی و قضائی ایالات متحده آمریکا، نظامات و ساختارهای داخلی آمریکا پرداخته خواهد شد. نویسنده کتاب به طور مفصل و در چند فصل به این موضوع پرداخته است.

نظام‌های حقوقی و قضایی، دو حوزه نزدیک به هم در دستگاه حکومتی ایالات متحده با تاثیرات مستقیمی بر یکدیگر هستند. در این نوشتار به بررسی ماهیت این نظام‌ها و نحوه تاثیر آنها بریکدیگر پرداخته شده و طی چند فصل آینده تاریخچه، فرهنگ، ساختار، فرآیندهای اجرایی، اندیشه‌های سازنده و ارتباطات نظام‌های حقوقی و قضایی ایالات متحده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فصل اول، به بررسی اجمالی مقدمات و مباحث مطرح در نظام حقوقی و قضایی ایالات متحده آمریکا به منظور آشنایی با موضوعات کلی در این نظام‌ها پرداخته شده و طی دو بخش نمای اجمالی از این دو نظام‌ در ایالات متحده ارائه می‌شود.

فصل دوم به تاریخچه تشکیل نهادها و ساختارهای حقوقی و قضایی حاکم بر ایالات متحده مبتنی‌بر چارچوب آنها براساس قانون اساسی آمریکا طی دو بخش تاریخچه کنگره و قوه‌های مقننه ایالتی و همچنین روند سازمان یافتن نظام قضایی فدرال و ایالتی ارائه می‌شود.

فصل سوم و چهارم به ترتیب به ساختار نظام حقوقی و قضایی ایالات متحده و فرآیندهای حقوقی و قضایی ایالات متحده مبتنی بر مسائل ودعاوی پرداخته شده است. فصل پنجم اندیشه‌های حقوقی و قضایی حقوقدانان ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفته شده.

فصل ششم به دادگاه‌های مدنی می‌پردازد: چگونه حقوق مدنی از حقوق کیفری متمایز می‌شوند، مهمترین دسته‌بندی‌های حقوق مدنی، را‌ه‌های دیگر به جای محاکمه و بررسی قدم به قدم مراحل دادرسی در داگاه‌های مدنی. همچنین در فصل هفتم ارتباط نظام حقوقی و قضایی ایالات متحده با سایر نظام‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل هشتم به افرادی که در روند اجرای حکم دخیل هستند و نیز واکنش آنها به سیاست‌های قضایی و شیوه پاسخگویی آنها به تصمیم دادگاه می‌پردازد. و در نهایت در فصل نهم سعی شده چالش‌های مربوط به نظام حقوقی و قضایی ایالات متحده آمریکا در سال‌های اخیر با نگاهی به ریشه‌های آن مورد بررسی قرار گرفته می‌شود.