ناامیدی مردم از امکان خرید خانه در آینده آمریکایی‌

ناامیدی مردم از امکان خرید خانه در آینده آمریکایی‌

«دان وِنِر»[۱] مؤسس و مدیر ارشد اجرایی معاملات املاک پایتخت «دی‌ال‌پی»[۲] و رئیس «آر‌ای»[۳] است که در زمینه سرمایه‌گذاری، اعطای وام خصوصی، مدیریت و راهکارهای کمیسیون فعالیت دارد. وی در ۱ آوریل سال ۲۰۲۰، مطلبی با عنوان «آمریکا؛ ملت اجاره‌نشین»، در نشریه «فوربس» به چاپ رساند. در این مطلب اشاره شده است که آمریکایی‌ها، به پایان رؤیای خود نزدیک می‌شوند. مردم این کشور دیگر توان خرید مسکن ندارند و بیشتر به اجاره‌نشینی تمایل پیدا کرده‌اند که این دگردیسی، زمینه نابرابری در قیمت مسکن و دستمزدها و نابرابری در اجاره‌بها و دستمزدها را به وجود آورده است که نشان می‌دهد، «پایان رؤیای آمریکایی‌ها» در این حوزه نزدیک باشد.

بررسی دلایل پیروزی بایدن و آینده پیش روی جامعه بحران‌زده

بررسی دلایل پیروزی بایدن و آینده پیش روی جامعه بحران‌زده

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی برگزار شد که جامعه این کشور به دلایل مختلفی دچار تشتت و تفرقه شده و بسیاری از مردم به نوعی به دموکراسی آمریکایی بی اعتماد شده‌اند. هدف این یادداشت بررسی دلایل پیروزی جو بایدن و آینده پیش روی جامعه بحران زده است.

کاهش حمایت از کارگران با وجود بحران کرونا

کاهش حمایت از کارگران با وجود بحران کرونا

کالین گوردون[۱]، استاد تاریخ در دانشگاه آیووا و نویسنده کتاب «شهروند قهوه‌ای پوست: نژاد، دموکراسی و نابرابری در حومه‌های سنت لوئیز»، مطلبی در ۵ می سال ۲۰۲۰ با عنوان «فرماندار آیووا: کارتان یا جانتان[۲]»، در مجله ژاکوبین منتشر کرد. هدف این یادداشت، بازتاب نقش فرماندار این ایالت در زمان همه‌گیری کرونا است که در آن اشاره می‌کند، هزاران کارگر را مجبور به بازگشت به کار (پیش از موعد خود) کرده و همچنین، تسهیلات بیکاری در زمان شیوع کووید-۱۹ را کاهش داده است (درواقع، تسهیلات بیمه بیکاری را برای خانواده‌ها دشوارتر و دسترسی آن‌ها را به حق خودشان محدود کرده است)، برخلاف عرف که تسهیلاتی را برای کمک به خانواده‌ها در طول بحران، در نظر گرفته بودند.

روایتی از خدشه‌ دار شدن اعتبار آمریکایی در دوره جدید

روایتی از خدشه‌ دار شدن اعتبار آمریکایی در دوره جدید

پس از فیلمی که ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی از شبکه‌های آمریکایی به جهان مخابره شد و نشان می‌داد دو هواپیمای مسافربری به برج‌های دوقلو اصابت کرده‌اند، شاید هیچ فیلم دیگری به‌اندازه اشغال کنگره آمریکا، توسط عده‌ای با سرووضع خاص که شعارهایی علیه دموکراسیِ حاکم بر آن کشور سر می‌دهند، شوکه کننده نبوده است. جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخبِ وقت، سی‌ان‌ان، ای بی سی و تعدادی از رسانه‌های دیگر، این حرکت را «حمله و هجوم بی‌سابقه» خواندند که برخی تحلیلگران مانند اریک فونر، تاریخدان دانشگاه کلمبیا آن را به «خصومت با دموکراسی» نسبت دادند[i] اما این امر، ریشه در دموکراسی ستیزی داشت و اولین بار نیز نبود که مردم معترض، عزم می‌کردند تا داخل ساختمان کنگره، به نمایش اعتراض خود نسبت به مفاسد نظام حاکم بر آن کشور دست بزنند.

فشار ترامپ به کارگران در شرایط کرونایی

فشار ترامپ به کارگران در شرایط کرونایی

پائول پرسکاد ، معلم اجتماعی و عضو فدراسیون معلمان «فیلادلفیا »، در سال ۲۰۲۰ مطلبی با عنوان «ویروس کرونا به ما نشان می‌دهد که چرا بهداشت و ایمنی حرفه‌ای به مسئله مرگ و زندگی برای کارگران، تبدیل شده است»، در نشریه «ژاکوبین» با گذری بر دستاوردها و محدودیت‌های اداره بهداشت و ایمنی حرفه‌ای (اُشا)، به دنبال بررسی و نقد بهداشت و ایمنی کارگران آمریکایی در زمان اپیدمی ویروس کرونا است. درواقع، او معتقد است بر روی کار آمدن دولت ترامپ، باعث شد تا دوباره کارگران مانند قبل از اٌشا، زیر چرخ بی‌قانونی له شوند. چراکه دولت ترامپ، دستور اجرایی محل کار ایمن و مناسب را که در دوره اوباما صادر شده بود، لغو کرد. به کارفرمایان دستور داده بود تا موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش ندهند که منجر به تضعیف دستاوردهای اُشا شده‌اند. لذا در شرایط کنونی برای بازسازی اُشا، باید مبارزه اساسی (دموکراسی

اجتماعی یا [انقلاب اجتماعی]) شود تا منابع و توانمندی‌های اُشا افزایش داده شود و برای این کار، باید ابزارهای سیاسی برای افراد طبقه کارگر باشیم تا بتوانند اختیارات و قدرت‌های بیشتری در تمامی سطوح جامعه پیدا کنند.

نتایج یک نظرسنجی درباره بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت آمریکا

نتایج یک نظرسنجی درباره بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت آمریکا

اخیراً مطالعه‌ای در مؤسسه نظرسنجی «کانون»[۱] در آمریکا انجام شده که در حوزه‌های مختلف بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر را به‌عنوان نمونه آماری، مورد پرسش و پیمایش قرار داده است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که بیشتر مردم، معتقدند حاکمیت آمریکا در معنایی وسیع‌تر از دولت یا قوه مجریه در تلاش بود تا ترامپ، بار دیگر رأی نیاورد. بی‌اعتمادی به کلیت حاکمیت آمریکا و همچنین، بی‌اعتمادی ناظر به اطلاعات پخش‌شده در شبکه‌های اجتماعی و حتی آنچه خود مردم در ذهن‌هایشان دارند، از دیگر یافته‌های این پژوهش است که در ادامه، شرح آن خواهد آمد.

کسب ثروت از طریق کار یا رانت

دکتر میثم قمشیان؛ پژوهشگر و تحلیلگر جامعه و سیاست آمریکایی و همکار در مرکز مطالعات آمریکا در فرهنگ اقتصادی آمریکا، این گزاره وجود دارد که هر کس تلاش بیشتری کند، پول بیشتری هم به دست می‌آورد؛ اما واقعیت‌های اقتصاد نئولیبرال در این کشور، بیانگر آن است که لزوماً همه افراد ثروتمند، فقط از طریق کار […]

بررسی سیر تاریخی و فکری خرید و به‌کارگیری سلاح در آمریکا

بررسی سیر تاریخی و فکری خرید و به‌کارگیری سلاح در آمریکا

دکتر مهدی امینیان؛ پژوهشگر و تحلیل گر فرهنگ و سیاست آمریکایی و همکار در مرکز مطالعات آمریکا برای ما ملت متمدن شرقی که تعریفمان از انسان‌هایی که در کوچه و خیابان می‌بینیم، همسایه، همشهری، هم‌وطن و همنوع بوده، دشوار است که تصور کنیم، صبح که از خانه برای خرید مایحتاج خود خارج می‌شویم، کلت کمری […]

طبل توخالی امنیت در کالیفرنیا

طبل توخالی امنیت در کالیفرنیا

آلون بن میر، کارشناس ارشد مرکز امور جهانی دانشگاه نیویورک و کارشناس ارشد در مؤسسه سیاست جهانی ایالت متحده در مطلبی با عنوان «آمریکا نباید با تفنگ زندگی کند و بمیرد» -که در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۸ در مجله گلوبالیست منتشر شده است- یادآوری می‌کند که در ایالات‌متحده، کشتار مردم با سلاح گرم، به یک امر طبیعی منجر شده است و ما هر روز، شاهد کشتار مردم در هر جایی از این کشور هستیم؛ به‌طوری‌که ماهانه، حدود سه هزار نفر کشته می‌شود. همچنین، بر این باور است که امنیت در آمریکا مانند یک طبل توخالی است که از سوی مسئولان، خوش نشان داده می‌شود و نیاز به یک اقدام مؤثر در راستای کنترل سلاح و پایان دادن به کشتار مردم دارد.

مسائل و مشکلات جدی زنان در جامعه آمریکا

مسائل و مشکلات جدی زنان در جامعه آمریکا

افزایش خودکشی، فقر، خشونت خانوادگی، آزار و اذیت جنسی، نژادپرستی، عدم حضور در قدرت، گرفتاری در فمینیست، نداشتن خدمات درمانی، مردسالاری، عدم دسترسی به فرصت برابر، افزایش نرخ مرگ‌ومیر مادران، لشکرکشی برای عادی‌سازی زن‌ستیزی و اقتصادی که برای زنان کار نمی‌کند، بخشی از مشکلاتی است که زنان امروز ایالات‌متحده، گرفتار آن هستند که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد.