شعار “نه آزادی، نه زندگی” در آمریکا

شعار "نه آزادی، نه زندگی" در آمریکا

مایا نیگوئل هوسکین، استاد دانشگاه و محقق در زمینه نژاد، سلامت روان و رسانه اجتماعی، در این مطلب با عنوان «سفیدی اعتراضات بر علیه قرنطینه » که در ۲۵ آوریل ۲۰۲۰ در تارنمای وکس منتشر شده است، به این موضوع اشاره داردکه چطور غفلت، تبعیض، و نژادپرستی ضد سیاه پوستان، باعث شده است که معترضان سفیدپوست جان خود را به خطر انداخته و در خیابان‌ها تظاهرات کنند، در کشوری که همه چیز در خدمت موقعیت اجتماعی اکثریت سفیدپوستان برنامه ریزی و تدبیر می‌شود.

ازدواج یک کالای لوکس و تجملاتی در آمریکا

ازدواج یک کالای لوکس و تجملاتی در آمریکا

جانِت آدامی (نوینده وال استرتیت ژورنال که در حیطه جمعیت شناسی قلم می زند) و پائول اُوِربِرگ (گزارشگر وال استریت ژورنال) ، در این مطلب با عنوان «ثروتمندان آمریکا همچنان می گویند که «من می توانم» اما بسیاری از آمریکایی های طبقه متوسط نمی‌توانند! » که در ۸ مارس۲۰۲۰ در تارنمای وال استریت ژورنال منتشر شده است، موضوع ازدواج در جامعه امریکا مورد توجه قرار داده اند و به این موضوع اشاره دارند که امروزه، ازدواج و تمامی مزایای مالی و اجتماعی آن در جامعه آمریکا، یک کالای لوکس و تجملاتی تلقی می گردد، لذا وضعیت تمایل به انجام آن و در نهایت فرزندآوری روز به روز وخیم تر می شود و در این بین بی ثباتی شغلی بر آن دامن می زند.

خودکشی، بی خانمانی و فرار از خانه در انتظار آینده جامعه

خودکشی، بی خانمانی و فرار از خانه در انتظار آینده جامعه

پدری و نقش و جایگاه آن در جامعه آمریکا به ویژه در دهه‌های اخیر تغییرات قابل توجهی داشته است. امروزه در عین این که ادعا می­‌شود پدرانی که با فرزندانشان زندگی می‌­کنند، نقش فعال تری در مراقبت از ایشان و کمک به آن‌ها ایفا می­ کنند، اما آمار پدران مجرد و خانواده‌های تک والد افزایش یافته و از طرفی، کودکان بیشتر و بیشتری بدون پدر در خانه رشد می ­کنند و بزرگ می شوند.[۱]

رهبری جهانی و پرستارانی که با کیسه های زباله به جنگ با کرونا می روند

رهبری جهانی و پرستارانی که با کیسه های زباله به جنگ با کرونا می روند

استیسی آبرامز، بنیانگذار موسسه مبارزۀ عادلانه است. وی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان رهبر اقلیت در مجلس نمایندگان ایالت جورجیا خدمت کرده و نامزد حزب دموکرات در انتخابات فرمانداران سال ۲۰۱۸ این ایالت بوده، در این مطلب با عنوان «رهبری آمریکایی از خانه آغاز می شود » در اول می۲۰۲۰ در تارنمای نشریه فارین افرز منتشر شده است، وی در این مطلب ضمن اعتراف به ناکارآمدی ایالات متحده در مبارزه با ویروس کرونا بر این نظر است که باید به فکر آمریکایی جدید بود تا از طریق ورود مجدد به عرصه جهانی به عنوان رهبری واقعی، از موضع ایالات متحده در جهان دفاع کنیم و دموکراسی آمریکایی را بازسازی نماییم.

نشانه‌ها از بیماری ایالات متحده روایت می کنند

نشانه‌ها از بیماری ایالات متحده روایت می کنند

، نویسنده ای که در نیشن، نیویورک تایمز، گاردین، جویش کارنتز قلم می زند، در این مطلب با عنوان «امپراتوری آمریکایی همان فرد بیمار قرن ۲۱ است » که در ۲ آوریل سال۲۰۱۹ در تارنمای فارین پالسی منتشر شده است، وضعیت کنونی ایالات متحده را دارای تفاوت هایی با سایر امپراتوری های سقوط کرده می داند، اما نشانه هایی همچون دونالد ترامپ تایید کننده بیماری آمریکا در قرن ۲۱ است، با این حال، او بر این نظر است که فروپاشی آن تدریجی بوده و این امپراتوری رو به انحطاط است.

ویروسی که یک امپراتوری را نابود کرد

ویروس کرونا

راد درهر، ویراستار برتر مجله آمریکن کنسرواتیو ، در مصاحبه‌ای که با کیل هارپر، تاریخدان دانشگاه اوکلاهاما با عنوان «آلودگی‌هایی که یک امپراتوری را نابود کرد » که در ۲۴آوریل ۲۰۲۰ در تارنمای دآمریکن کانسروایتیو منتشر شده است، به این موضوع اشاره دارد که پاندمی کوید ۱۹ اقتصاد جهانی را دچار رکود کرد. لیکن تحولات جغرافیایی- سیاسی کنونی بگونه‌ای چشمگیر و غیر قابل پیش بینی بر تاریخ جهان اثرگذار خواهد بود. فقط سه ماه[تا آوریل ۲۰۲۰] است که ایالات متحده با ویروس کرونا درگیر است و سقوط ایکاروس مانند از ارتفاعات اقتصادی را تجربه می‌نماید. ویروس کرونای بسیار کوچک به کشورها خسارت وارد می‌کند، و حتی ممکن است سبب سقوط یک امپراتوری گردد.
درهر در مصاحبه با کیل هارپر، تاریخدان دانشگاه اوکلاهاما و نویسنده کتاب سال «سرنوشت روم: اقلیم، بیماری، و پایان امپراتوری» در سال ۲۰۱۷، در تلاش است که که ناپایداری اقلیم و بیماری در تضعیف امپراتوری روم را با وضعیت کنونی آمریکا مقایسه کند و از همین روست که سرنوشت روم حقیقت مسلمی را آشکار می‌سازد، و ان این است که حتی بیشترین میزان ثروت و قدرت در جهان چندان نمی‌تواند محافظ یک ملت در برابر طبیعت باشد. لازم به ذکر است این مصاحبه در ۲۳ آوریل ۲۰۲۰ به صورت تلفنی با پروفسور هارپر در خانه‌اش در اوکلاهاما صورت گرفته است.

ویروسی که لزوم اعتماد به دولت در هنگام اضطراب را به چالش کشاند

ویروسی که لزوم اعتماد به دولت در هنگام اضطراب را به چالش کشاند

جین کوستون، خبرنگار ارشد سیاسی در وکس که بر جریان محافظه کار و راست آمریکایی متمرکز است، در این مطلب با عنوان «چگونه اضطراب رفتار سیاسی را تغییر می دهد؟ » که در ۲۸آوریل ۲۰۲۰ در تارنمای وکس منتشر شده است، به دنبال پاسخ به این پرسش است که وقتی ویروس کرونا ما را مضطرب می کند، این برای سیاست ما چه معنایی دارد؟ متن پیش رو حاصل مصاحبه ای است که کوستون، با بتانی آلبرسون و شانا گاداریان (نویسندگان کتاب سیاست مضطرب: شهروندی دموکراتیک در دنیای تهدیدآمیز ) انجام داده و به دنبال این موضوع است که چگونه حزب گرایی و اقدامات نخبگان سیاسی در ایالات متحده بر اضطراب تأثیر می گذارد و اینکه خبرنگاران و رسانه ها برای کمک به کاهش اضطراب چه کاری می توانند انجام دهند. لازم به ذکر است این مصاحبه از نظر گستره و بلندی و شفافیت ویرایش شده است.

ویروس کرونا آمریکا را تمدنی رو به زوال ساخته است

ویروس کرونا آمریکا را تمدنی رو به زوال ساخته است

نوآ اسمیت، ستون نویس بلومبرگ اپینین و استادیارر امور مالی در دانشگاه استونی بروک بوده و در نوآاپینین می نویسد، در این مطلب با عنوان «ویروس کرونا آمریکا را تمدنی رو به زوال ساخته است » که در ۲۹مارس۲۰۲۰ در این تارنما منتشر شده است، بر این نظر است که بحران کووید- ۱۹ مثال دیگری از ناتوانی ایالات متحده در ارائه پاسخی کار آمد به چالش های مهم و اضطراری می باشد. البته وی احیای اعتبار خدمات مدنی، متمرکزسازی عملکردها نظیر پاسخ به اپیدیمی و انتخاب رهبران توانمند و متمرکز را راه حل کاهش ناکارآمدی امریکا می داند.

ویروس کرونا افول فرهنگ سیاسی آمریکا را تحمیل می­‌کند

ویروس کرونا افول فرهنگ سیاسی آمریکا را تحمیل می­‌کند

میچل بلت، نویسنده و روزنامه نگار مقیم چین که در یو اس ای تودی ، دِدیلی بیست ، کوریا تایمز ، مجله سیلک ویندز قلم می زند، در این مطلب با عنوان «ویروس کرونا افول فرهنگ سیاسی آمریکا را تحمیل می کند » که در ۲۲آوریل ۲۰۲۰ در تارنمای نشنال اینترست منتشر شده است، وی وضعیت کنونی در ایالات متحده را نتیجه سال‌ها زوال در مسیر حکمرانی و نظام سیاسی می‌داند و اگرچه زوال امریکا قدری طولانی شده، ان هم بدین دلیل که انباشت قدرت تاکنون مانع آن شده و لذا توانسته یکه تازی کند اما این زوال در دوران کنونی سرعتی بیش از پیش گرفته است.

وقتی کمر قشر انبوه ضعیف در آمریکا می شکند

برانکو مارکتیک ، نویسنده کارمند در ژاکوبین و نویسنده کتاب مرد دیروز: پرونده ای علیه جو بایدن ، در این مطلب با عنوان «نظام سیاسی آمریکا را باید به خاطر این پاندمی سرزش کرد » که در ۲۶ آوریل ۲۰۲۰ در این تارنما منتشر شده است، مارکتیک در این مطلب اشاره دارد که دونالد ترامپ به خاطر پاسخ ناکارآمدی که به کووید- ۱۹ داد، شایسته سرزنش و محکوم شدن است. اما شکست ها و ناکامی های فاجعه بار سیاست عمومی آمریکا با ترامپ شروع نشد: دهه هاست که این فاجعه دو حزبی دارد کار خودش را می کند، وی در نهایت خاط نشان می کند که باید یک بازبینی کامل در مورد ساختار نابرابر جامعه آمریکا انجام دهیم.