سیاست خارجی ترامپ در منطقه غرب آسیا

سیاست خارجی ترامپ در منطقه غرب آسیا

متن پیش رو، یادداشتی است که خانم رابین رایت[۱] (تحلیلگر، روزنامه‌نگار و نویسنده در حیطه امور خارجه آمریکا و دارای آثار متعددی درباره روابط با ایران)، پیرامون خیانت آمریکایی‌ها در حمایت از کردها و پرسش از چگونگی پایان یافتن این بی‌اعتمادی، در شماره ۲۰ اکتبر ۲۰۱۹ مجله نیویورکر، منتشر نموده است.

بازخوانی خروج آمریکا از سوریه با منطق هزینه-فایده

بازخوانی خروج آمریکا از سوریه با منطق هزینه-فایده

متن ذیل ضمن تبیین ضررهای پیش روی کاهش سطح بی‌اعتمادی ایالات‌متحده در نزد هم‌پیمانان کرد، با نگاهی هزینه – فایده گرا در تلاش است تا منافعی را هم که آمریکا از این خروج دنبال می‌کند، برشمرد. اینکه این اقدام آمریکا تا چه حدی در مسیر افول و کاهش سرمایه اجتماعی خارجی آن‌ها قرار دارد، شاید گذشت زمان، شرایط را برای تحلیل دقیق‌تر مهیا سازد.

توییت‌‎های با طعم افول: موضع‌گیری‌های مسئولان آمریکایی پیرامون ایران

توییت‌‎های با طعم افول: موضع‌گیری‌های مسئولان آمریکایی پیرامون ایران

رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و برخی از مقامات دولتی ایالات‌متحده آمریکا، در کنار نمایندگان کنگره این کشور، طی یک ماه گذشته (از ۲۰ مهر الی ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۸)، موضع‌گیری‌های مختلفی در حوزه‌های هسته‌ای، تحریم، حضور منطقه‌ای و مواردی ازاین‌دست، علیه ایران در توییتر داشته‌اند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد آن اشاره می‌شود.

تجاوز جنسی و افول اخلاقی در آمریکا

تجاوز جنسی و افول اخلاقی در آمریکا

آمار و ارقام مؤسسات مسئول در زمینه مقابله با تجاوز جنسی در ایالات‌متحده،  نشان‌دهنده وضعیت بحرانی آمریکا در این خصوص است؛ موضوعی که در سال‌ها اخیر، شرایط بحرانی آن تشدید شده و اکنون، رکورد «هر ۷۳ ثانیه یک تجاوز در ایالات‌متحده» نشان‌دهنده افول اخلاقی شدید در آمریکا است.

آمریکا بازنده نبرد آتی بر سر قدرت در جهان

آمریکا بازنده نبرد آتی بر سر قدرت در جهان

«البریج کولبی[۱]» که در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور راهبردی و توسعه قوا[۲] بوده، به همراه «دیوید اوکمانک[۳]» که او نیز از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴، با همین سمت در وزارت دفاع آمریکا مشغول به فعالیت بوده است، اکنون به‌عنوان محققان حوزه بین‌المللی و دفاعی «اندیشکده آمریکایی رند[۴]»، اخیراً در گزارشی در این اندیشکده با عنوان «چگونه آمریکا جنگ بزرگ قدرت را می‌بازد»، نسبت به ناتوانی ایالات‌متحده در رقابت شدید پیش‌رو بر سر قدرت در جهان، هشدار داده‌ و تأکید کردند، آمریکا با راهبردهایی که از سوی پنتاگون پیشنهاد می‌شود، آماده رقابت بر سر قدرت نیست و با این روند، بازنده میدان خواهد بود.

تقابل آمار و واقعیت در اقتصاد آمریکا

تقابل آمار و واقعیت در اقتصاد آمریکا

مشکل اصلی در جامعه آمریکا، همواره بیکاری و عدم اشتغال نبوده، بلکه نابرابری درآمدها و دستمزد پایین بسیاری از مشاغل آمریکایی در نسبت با هزینه‌های زندگی در این کشور، مشکلی جدی برای میلیون‌ها آمریکایی بوده است.

لایه‌های پنهان کاهش میزان بیکاری در دوران ترامپ

لایه‌های پنهان کاهش میزان بیکاری در دوران ترامپ

متن ذیل مقاله‌ای از جیسون فرمن[۱]، با عنوان «ضرورت توجه به نیروی کار مرد در اقتصاد پیشروی آمریکا» است که در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹، در پایگاه نشریه فارین افرز منتشر شده است. وی استاد تمرین سیاست­های اقتصادی در مدرسه هاروارد کندی[۲] محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، به‌عنوان رئیس شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید خدمت کرده است. هرچند این مقاله در جهت تمجید از شرایط کنونی آمریکا و کاهش شدید میزان بیکاری به نگارش درآمده است (نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۹ به کمترین میزان خود در ۵۰ سال اخیر آمریکا رسیده است) اما پرده از لایه‌های پنهان این رشد برمی‌دارد که آن، عدم توازن بر اساس جنسیت با تأکید بر بیکاری نیروی کار مردان فعال جامعه است و زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی متعددی را برای آمریکا پدیدار خواهد کرد. به گفته فرمن، «عواقب اجتماعی عدم اشتغال مردان در سنین بین ۲۵ تا ۵۴ سال، ممکن است به همین ترتیب ویرانگر باشد، حتی اگر کمتر دیده و به آن پرداخته شود. همچنین، محرومیت از نیروی کار، بر عزت‌نفس اشخاص، احساس تعلق‌خاطر آن‌ها به جامعه و به‌طورکلی بر کیفیت زندگی‌شان تأثیر می­گذارد.»

پرونده اقتصادی برای پرداخت برابر

پرونده اقتصادی برای پرداخت برابر

متن پیش رو، ترجمه‌ای از مقاله ریچل وگلشتاین و آلکساندرا برو[۱] است که موضوع عدم پرداخت برابر را در آمریکا، بر اساس جنسیت موردبررسی قرار داده‌اند و در ۸ می ۲۰۱۹ در پایگاه نشریه فارین افرز، منتشر شده است. ریچل وگلشتاین،[۲] عضو ارشد داگلاس دیلون و مدیر برنامه زنان و سیاست خارجی در مجمع روابط خارجی و استادیار دانشگاه حقوق جورج تون[۳] است که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲، مدیر سیاست‌گذاری و مشاور ارشد هیلاری کلینتون در اداره مسائل جهانی زنان در وزارت امور خارجه ایالات‌متحده بوده است. آلکساندرا برو نیز پژوهشگر ارشد در برنامه زنان و سیاست خارجی در مجمع روابط خارجی است.

کاهش اعتماد در آمریکا

کاهش اعتماد در آمریکا

واقعیت‌های جامعه آمریکا، بیانگر آن است که عنصر «اعتماد»[۲] در آن، روندی کاهشی دارد. این کاهش اعتماد، در بین مردم و ذهنیت‌ آن‌ها نسبت به دولت و حاکمیت بوده که از آن با عنوان «سرمایه اجتماعی»[۳] یک نظام حکومتی یاد می‌شود و همچنین، در اعتماد مردم به یکدیگر بوده که در علوم اجتماعی، یکی از مؤلفه‌های «همبستگی اجتماعی»[۴] دانسته شده است. نتیجه نظرسنجی اخیر «مرکز تحقیقات پیو»،[۵] حاکی از آن است که بیشتر مردم آمریکا معتقدند، این بی‌اعتمادی میان مردم، دولت و شهروندان با یکدیگر، حل مسائل کشور را مشکل‌تر می‌سازد. نتایج این نظرسنجی، بخشی از تحقیق بزرگ‌تری با عنوان «اعتماد، واقعیت‌ها و دموکراسی» است. آنچه در ادامه می‌آید، بخش‌های مهم این پژوهش به شمار می‌آید که سایت مرکز پیو[۶] آن را منتشر کرده است.

ظهور دولت ضعیف و گسترش چالش‌های اجتماعی و راهبردی آمریکا

نویسنده ابراهیم متقی[۱] چکیده اگر کشوری تهدیدات فراروی خود را از دست بدهد، در آن شرایط قادر به ایجاد انسجام ملی در داخل کشور نخواهد بود. در این راستا هانتینگتون به این موضوع اشاره دارد که ایالات ‌متحده آمریکا در سال‌های بعد از جنگ سرد به گونه تدریجی مشروعیت ساختاری خود را از دست داده […]