بررسی ارتباط ازدواج با اتفاقات اقتصادی ایجادشده

بررسی ارتباط ازدواج با اتفاقات اقتصادی ایجادشده

جانت آدمی در این مطلب با عنوان «رکورد کاهش آمار ازدواج در ایالات‌متحده به پایین‌ترین سطح در تاریخ» که در 29 آپریل 2020 در روزنامه وال‌استریت ژورنال منتشر شده است- بیان می‌کند که بسیاری از آمریکایی‌ها، ترجیح می‌دهند به سبک ازدواج سفید، تشکیل خانواده دهند که فشار مسائل مالی، دلیل اصلی آن بوده‌ است. همچنین، ضعف پایبندی به مذهب و افزایش ازدواج سفید نیز عامل دیگری است. آدمی معتقد است که عواقب ناشی از کوید 19، احتمالاً باعث دلسردی از ازدواج در کوتاه‌مدت می‌شود؛ چون عدم امنیت مالی، همراه با محدودیت‌های سفر و دورهمی‌های دوستانه، موانع ازدواج هستند. آدمی چنین نتیجه می‌گیرد که این عوامل، بیشتر منشأ اقتصادی دارد و به میزانی که تأثیر طولانی‌مدت بر اقتصاد می‌گذارند، ممکن است بر تشکیل خانواده نیز اثر بگذارد.

گروه مترجمان مرکز مطالعات آمریکا

فشار مالی، آمریکایی‌ها را مجبور کرده است تا به سبک ازدواج سفید، تشکیل خانواده بدهند. طبق آمار دولتی که روز چهارشنبه منتشر شد درصد آمریکایی‌هایی که ازدواج ‌کرده‌اند، در پایین‌ترین سطح ثبت خود قرارگرفته است. طبق آمار معتبر دولتی که در روز چهارشنبه منتشر شد این موضوع، نشان می‌دهد که چگونه ناامنی اقتصادی و تغییر هنجارها، این سنت را کم‌رنگ می‌کند. بر اساس گزارشی که توسط مرکز ملی آمار سلامت گزارش شده است، نرخ ازدواج در آمریکا در سال ۲۰۱۸، به ۶ درصد کاهش‌یافته و ۶٫۵ درصد پیوند زوجیت جدید به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، به ثبت رسیده است. خانم سالی کرتین، کارشناس آمار در این مرکز و نویسنده اصلی این گزارش گفت: «از زمانی که دولت فدرال شروع به حفظ داده‌ها در سال ۱۸۶۷ کرده، این، پایین‌ترین نرخ ازدواج بوده است.» او همچنین گفت که «نسل جدید از جوان‌ها، درحالی‌که در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ عمر خود به اوج سن ازدواج رسیده‌اند؛ هنوز آمار ازدواج رو به کاهش است و این امر، در حافظه تاریخ می‌ماند».

گزارش جدید نشان می‌دهد که چگونه آمار ازدواج تقریباً به شروع بحرانی بزرگ در دهه ۱۹۳۰، به اوج خود رسید، سپس بعد از جنگ جهانی دوم، به‌سرعت به ۱۶٫۴ درصد ازدواج به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در سال ۱۹۴۶، به میزان قبلی برگشت. آمار ازدواج در سال ۱۹۸۲، به‌شدت کاهش یافت و تا سال ۲۰۰۹ ادامه داشت. همچنین، قبل از اینکه در سال ۲۰۱۴ افزایش یابد، تقریباً به همان منوال باقی ماند. طبق گفته خانم کرتین، دلیل روشنی برای کاهش شدید ازدواج در سال ۲۰۱۸ وجود ندارد. بسیاری از آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند تا به سبک ازدواج سفید، تشکیل خانواده دهند که فشار مسائل مالی، دلیل اصلی آن بوده‌ است. در سال‌های اخیر، کاهش ازدواج در قشر متوسط و کسانی که تنها تحصیلات دبیرستانی دارند، بیشتر بوده است. ضعف پایبندی به مذهب و افزایش ازدواج سفید نیز عامل دیگری است.

ارقام سرشماری نشان می‌دهند که تنها نیمی از بزرگ‌سالان آمریکایی در سال ۲۰۱۹ با همسر خود زندگی می‌کردند، درحالی‌که در سال ۱۹۷۰، هفت نفر از هر ۱۰ نفر، با همسر خود زندگی می‌کردند. حدود ۷ درصد از مردم، در سال گذشته با یک شریک جنسی زندگی کرده‌اند که این رقم در سال ۱۹۷۰، کم‌تر از ۱ درصد بوده است. عواقب ناشی از کوید ۱۹، احتمالاً باعث دلسردی از ازدواج در کوتاه‌مدت می‌شود؛ چون عدم امنیت مالی، همراه با محدودیت‌های سفر و دورهمی‌های دوستانه، موانع ازدواج هستند. البته بیشتر آن، منشأ اقتصادی دارد و به میزانی که تأثیر طولانی‌مدت بر اقتصاد می‌گذارد، ممکن است بر تشکیل خانواده نیز اثر بگذارد.

منبع:

این مقاله ترجمه‌ای است از سایت نیوورک تایمز،برای دریافت اصل مقاله کلیک کنید.