چرا کاهش نرخ ازدواج، همه را تحت تأثیر قرار می­دهد؟

چرا کاهش نرخ ازدواج، همه را تحت تأثیر قرار می­دهد؟

آمارهای چند دهه در آمریکا، نشان می‌دهد که متأهلان از سلامت جسمانی، ثبات اقتصادی و همچنین، پویایی اجتماعی بیشتری نسبت به افراد مجرد برخوردار هستند. به همین خاطر ازدواج، به‌عنوان قوی¬ترین نهاد ضد فقر، ضد جرم و حامی سلامت در جامعه آمریکا می‌دانند. اما در حال حاضر آمار کاهش ازدواج در این کشور به یک چالش تبدیل شده است و به احتمال زیاد آینده را با معضلات جدی مواجه خواهد کرد. به همین منظور این یادداشت نیم نگاهی به آن خواهد داشت.

مترجم: هادی قربانیار

درواقع، خانواده‌­ها سنگ بنای تمدن هستند. با اینکه خانواده­ ها از روابط فردی­ تشکیل شده ­اند، اما به میزان زیادی، شکل­دهنده و در خدمت منافع عمومی هستند. خانواده­ های مستحکم، جوامع قوی می ­سازند و در مقابل، فروپاشی خانواده، به کل جامعه آسیب می­زند. به این دلیل است که کاهش نرخ ازدواج در آمریکا، یک مشکل جدی محسوب می­ شود. درحالی‌که این مسئله ممکن است، ظاهراً آن­­قدر مهم نباشد که من و شما، به آن توجه کنیم، اما کاهش ازدواج، تأثیر بسزایی بر هرکدام از ما خواهد گذاشت؛ از میزان مالیاتی که می ­پردازیم، گرفته تا میزان جرم در جامعه.

مطالعات دیگر، حاکی از آن هستند، فرزندانی که پدر و مادر دارند، کارایی و عملکرد علمی بهتر و همچنین، بلوغ عاطفی و ثبات اقتصادی بیشتری را تجربه می­ کنند تا فرزندانی که این‌گونه نیستند. در واقع، هزینه ­های اجتماعی و اقتصادی فروپاشی خانواده را همه باید بپردازند. مطالعات نشان می ­دهند که طلاق و فرزند آوری بدون ازدواج، بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار در هرسال، برای مالیات­دهندگان هزینه می­تراشد؛ درحالی‌که قربانیان حقیقی فرزندان هستند. طبق آمارها، فرزندانی که در خانه ­های تک والد، بزرگ می ­شوند، بیشتر محتمل است تا به استفاده از مواد مخدر و الکل روی بیاورند، رفتارهای بد اجتماعی به نمایش بگذارند و جرائم خشن مرتکب شوند. همچنین، آن­ها بیشتر در معرض اخراج از مدرسه هستند.

وقتی مسئله‌ مبارزه با فقر مطرح می ­شود، سلاحی بهتر از ازدواج وجود ندارد. درواقع، ازدواج، احتمال فقر فرزندان را ۸۰ درصد کاهش می­دهد. ازاین‌رو، چه‌کاری می ­توان و باید انجام داد؟

از نظر سیاست عمومی، یکی از کارهایی که دولت، می­تواند انجام دهد، این است که مالیات حاصل از ازدواج را لغو کند. این بخش از نظام مالیاتی، ناظر به این است که افراد در صورت ازدواج، ‌باید مالیات بیشتری نسبت به مجردها بپردازند. کمک دیگر دولت، شامل برنامه­ های موقت حمایتی از خانواده­های نیازمند است، به­جای کمک‌های مستمر رفاهی که چند نسل را شامل شود. چراکه مدت ها این برنامه­ ها، جایگزین پدران یا مادران نان‌آور خانواده شده و به تشکیل خانواده ­های تک والدی تشویق می­ کردند؛ اما این سیاست­ های عمومی حامی خانواده، تنها بخشی از راه‌حل هستند.

جامعه‌­ی مدنی، ازجمله تشکیلات محلی، مدارس و اماکن عبادی نیز باید نقش خود را ایفا کنند تا اطمینان حاصل شود که نسل بعدی، حقایق انکارناپذیر منافع ازدواج و پیامد خانواده­ فروپاشیده را درک می­ کنند. مردمی که با این دانش و آگاهی تجهیز شده­اند، می ­توانند، انتخاب­ های بهتری داشته باشند. ازدواج، به‌عنوان قوی­ترین نهاد ضد فقر، ضد جرم و حامی سلامت در آمریکا باقی می­ماند. این، یک واقعیت غیرقابل‌انکار است که بهترین شانس­ ها برای موفقیت مالی، وضعیت مناسب عاطفی و سلامتی والدین و فرزندان، زمانی به وجود می­آید که ازدواج، صورت گرفته و خانواده­ ها سالم و اصیل باشند.

منبع: https://www.heritage.org/marriage-and-family/heritage-explains/why-the-declining-marriage-rate-affects-everyone#:~:text=Decades%20of%20statistics%20have%20shown,the%20building%20blocks%20of%20civilization.