فراخوان جذب دانشجو

مرکز مطالعات آمریکا دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای نیمسال اول تحصیلی 1403-1402 از طریق پذیرش آزمون سراسری و همچنین استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های مطالعات منطقه‌ای و مطالعات جهان گرایش آمریکای شمالی دانشجو می‌پذیرد.

از مأموریت­‌های مهم مرکز مطالعات آمریکا جذب و آموزش دانشجویان مستعد و تربیت کادر متخصص و متعهد در حوزه مسائل بین‌الملل (بالاخص آمریکا) می‌­باشد. از همین رو، اولین ورودی دانشجویان مرکز مطالعات آمریکا در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ صورت گرفت و این مرکز دو دانشجو در مقطع دکتری مطالعات منطقه‌­ای پذیرش نمود. در مرحله بعد در سال­‌های تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و از طریق آزمون سراسری و از میان حدود ۲۰۰ نفر متقاضی تحصیل در این مرکز، تعداد ۱۴ نفر به عنوان در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌­ای- گرایش آمریکای شمالی در این مرکز پذیرش شدند و با عنایت خداوند متعال در سال تحصیلی آینده علاوه بر “رشته مطالعات منطقه‌­ای” در رشته “مطالعات جهانگرایش آمریکای شمالی نیز شاهد پذیرش دانشجو خواهیم بود. لازم به ذکر است تمامی این دانشجویان از طریق آزمون سراسری و استعداد درخشان و در قالب مراکز آموزش عالی دولتی پذیرش شده‌­اند.     
مرکز مطالعات آمریکا سعی دارد ضمن آموزش تخصصی مباحث مربوط به این رشته­‌ها از سایر قالب­‌ها و ظرفیت­‌های علمی مانند همایش‌­ها و اجلاسیه‌­های تخصصی بین‌المللی، نشست‌های علمی مستمر، استفاده از ظرفیت علمی اساتید مطرح سایر دانشگاه‌­ها، و … استفاده بیشتری نماید. همچنین این مرکز با دارا بودن دو عنوان نشریه (فصلنامه مطالعات راهبردی آمریکا و دوماهنامه تحلیلی مطالعات آمریکا) بستر و ظرفیت بالایی برای چاپ مقالات و آثار دانشجویان حوزه مطالعات آمریکا دارد.

امتیازات:

  • تحصیل در دانشگاه جامع امام حسین (ع) به عنوان یکی از ۵ دانشگاه برتر در میان دانشگاه‌­های جامع کشور؛
  • استفاده از اساتید برجسته و صاحب نظران حوزه تخصصی آمریکا در قالب کلاس، کارگاه آموزشی و نشست علمی
  • استفاده از دانشجویان برتر در پروژه­ های پژوهشی مرتبط؛
  • امکان جذب و بکارگیری دانشجویان برتر در دانشگاه جامع امام حسین (ع) و معرفی به بخش‌های مختلف خارج از دانشگاه؛
  • انتشار مقالات حائز شرایط دانشجویان در فصلنامه مطالعات راهبردی آمریکا (Asr.ihu.ac.ir)؛
  • انتشار یادداشت‌­های تحلیلی دانشجویان در دوماهنامه تحلیلی آمریکاشناسی و وب سایت تخصصی مرکز مطالعات آمریکا؛
  • برگزاری کرسی‌­های معتبر علمی در قالب همایش­‌ها و اجلاسیه‌­های تخصصی بین‌الملل.

رتبه­ بندی دانشگاه­‌های برتر کشور

کلاس­‌های آموزش

همایش­‌های بین‌المللی

نشست­‌های تخصصی

فصلنامه مطالعات راهبردی آمریکا

دوماهنامه آمریکاشناسی

وب سایت تخصصی مرکز مطالعات آمریکا