توییت‌‎های با طعم افول: موضع‌گیری‌های مسئولان آمریکایی پیرامون ایران

توییت‌‎های با طعم افول: موضع‌گیری‌های مسئولان آمریکایی پیرامون ایران

رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و برخی از مقامات دولتی ایالات‌متحده آمریکا، در کنار نمایندگان کنگره این کشور، طی یک ماه گذشته (از 20 مهر الی 20 آبان ماه 1398)، موضع‌گیری‌های مختلفی در حوزه‌های هسته‌ای، تحریم، حضور منطقه‌ای و مواردی ازاین‌دست، علیه ایران در توییتر داشته‌اند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد آن اشاره می‌شود.

رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و برخی از مقامات دولتی ایالات‌متحده آمریکا، در کنار نمایندگان کنگره این کشور، طی یک ماه گذشته (از ۲۰ مهر الی ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۸)، موضع‌گیری‌های مختلفی در حوزه‌های هسته‌ای، تحریم، حضور منطقه‌ای و مواردی ازاین‌دست، علیه ایران در توییتر داشته‌اند که در ادامه به برخی از مهم‌ترین موارد آن اشاره می‌شود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا
ادعای غنی‌سازی اعلام‌نشده توسط ایران
اگر ایران  مأمور سابق FBI را که از ۱۲ سال پیش در این کشور مفقود شده به آمریکا بازگرداند، گام بسیار مثبتی خواهد بود؛ از سوی دیگر، طبق اطلاعات و باور ما، ایران (از گذشته) در حال غنی‌سازی اورانیوم بوده و در حال حاضر نیز است که این، یک گام بسیار بدی خواهد بود.
مایکل پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا از مارس ۲۰۱۸
تلاش برای ایجاد هراس نسبت به امکان خریدوفروش اسلحه توسط ایران
بهترین دلیلی که روحانی برای باقی ماندن در این توافق فاجعه‌بار (هسته‌ای) ارائه کرده، این است که تبهکاران جمهوری اسلامی قادر باشند، هواپیمای بدون سرنشین، موشک، تانک، هواپیماهای جنگنده و تجهیزات دیگری بخرند و بفروشند؛ روحانی به آرزوی خود دست پیدا خواهد کرد، مگر اینکه شورای امنیت سازمان ملل تحریم تسلیحاتی ایران را پیش از انقضای آن در هجدهم اکتبر ۲۰۲۰ (آبان سال آینده) تمدید کند.
مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا از سال ۲۰۱۷
تلقین تهدید بودن ایران برای ثبات جهانی
ایران همچنان فعالیت‌های بی‌ثبات ساز در منطقه انجام می‌دهد، تجارت، امنیت و ثبات جهانی را نیز تهدید می‌کند و از هنجارهای بین‌المللی تبعیت نمی‌کند.
لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی و رئیس کمیته قضایی سنا از ژانویه ۲۰۰۳
تلاش برای ترغیب هم‌پیمانان آمریکا به‌منظور موضع‌گیری علیه ایران
اگر این ادعای ایران که سانتریفیوژهای نصب شده، ۵۰ برابر سریع‌تر از سانتریفیوژهای فعلی، غنی‌سازی انجام می‌دهد، درست باشد، باید جامعه جهانی یک‌صدا علیه ایران موضع بگیرند.
لیز چنی  عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از سال ۲۰۱۶، دختر بزرگ دیک چینی معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا
زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها در خصوص کاهش تعهدات برجامی ایران
گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ایران، تزریق گاز اورانیوم را به سانتریفیوژها شروع خواهد کرد. این گزارش‌ها اخباری را که از قبل داشتیم، تأیید می‌کند. ایران در حال بهره‌برداری از توافق‌ هسته‌ای خسارت‌بار اوباما به نفع خود است.
مورگان ارتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه از سال ۲۰۱۹
تلاش آمریکا برای مخدوش کردن ذهنیت مردم ایران نسبت به سپاه با وضع مجدد تحریم‌ها
آمریکا با هدف قرار دادن بخش عمرانی ایران به دنبال افزایش فشارها علیه رژیم ایران است. بخش عمرانی ایران، تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که سازمانی تروریستی است. هرکسی که اقدام به فروش، ‌تأمین یا انتقال مواد برای بخش عمرانی ایران بپردازد، با تحریم‌های قانونی مواجه خواهد شد.