بازتاب خبری عملیات طوفان الاقصی در اندیشکده‌ها و نشریات غربی

در پی حمله بزرگ و غافلگیرانه مقاومت اسلامی فلسطین به اراضی اشغالی و نفوذ به برخی شهرک‌های صهیونیستی طی چند روز گذشته که از آن به عنوان عملیات #طوفان_الاقصی یاد می‌شود، این موضوع به سرتیتر بلامنازع بسیاری از خبرگزاری‌ها، اندیشکده‌ها، نشریات و محافل علمی و سیاسی تبدیل شد. عملیات بی نظیری که می‌تواند نقطه عطفی در تحولات منطقه غرب آسیا و دوران گذرا به نظم جدید جهانی باشد. از همین روز این مسئله به صورت جدی مورد توجه اندیشکده‌ها و نشریات معروف غربی چون: شورای آتلانتیک، اندیشکده سیناس، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، نشریه پولیتیکو، نشریه آتلانتیک و ... قرار گرفته است که در این گزارش رصدی به برخی از مهم‌ترین این مواضع اشاره می‌گردد.

سیداحمد ابوترابی؛ پژوهشگر مرکز مطالعات آمریکا

در پی حمله بزرگ و غافلگیرانه مقاومت اسلامی فلسطین به اراضی اشغالی و نفوذ به برخی شهرک‌های صهیونیستی طی چند روز گذشته که از آن به عنوان عملیات #طوفان_الاقصی یاد می‌شود، این موضوع به سرتیتر بلامنازع بسیاری از خبرگزاری‌ها، اندیشکده‌ها، نشریات و محافل علمی و سیاسی تبدیل شد.

عملیات بی نظیری که می‌تواند نقطه عطفی در تحولات منطقه غرب آسیا و دوران گذرا به نظم جدید جهانی باشد. از همین روز این مسئله به صورت جدی مورد توجه اندیشکده‌ها و نشریات معروف غربی چون: شورای آتلانتیک، اندیشکده سیناس، بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، نشریه پولیتیکو، نشریه آتلانتیک و … قرار گرفته است که در این گزارش رصدی به برخی از مهم‌ترین این مواضع اشاره می‌گردد.

جهت مشاهده و دریافت این گزارش روی لینک کلیک کنید.