بیشتر رأی دهندگان لاتین تبار آمریکا، ازدسترس حزب جمهور یخواه دور هستند.

نظرسنجی که توسط نیویورک تایمز و کالج سینا انجام شد، نشان می‌دهد که دموکراتها در قبال رأی‌دهندگان لاتی نتبار آمریکا، به مراتب بیشتر از گذشته ناموفق بوده اند؛ اما در مجموع، این حزب، توانسته است آراء لاتین تبارها را برای خود حفظ کند.

مترجم: هادی قربانیار

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها، نشان می­‌دهد که بیشتر رأی­‌دهندگان ­لاتین تبار آمریکا، از دسترس حزب جمهوری­‌خواه دور هستند. نظرسنجی که توسط نیویورک‌تایمز[۱] و کالج سینا[۲] انجام شد، نشان می‌­دهد که دموکرات ­ها در قبال رأی‌دهندگان ­لاتین­تبار آمریکا، به‌مراتب بیشتر از گذشته ناموفق بوده‌­اند؛ اما در مجموع، این حزب، توانسته است آراء لاتین­تبارها را برای خود حفظ کند.

نشانه ­های ضعف حزب دموکرات در میان رأی‌­دهندگان ­لاتین­تبار در آمریکا بر اساس پاسخ­‌های ۵۲۲ رأی­‌دهنده از تبار آمریکای لاتین که در نظرسنجی انجام شده توسط نیویورک‌تایمز و کالج سینا شرکت کردند. این نظرسنجی از ۱۳۹۹ فرد ثبت‌­نام کننده در انتخابات، در سطح کشور از تاریخ ۶ تا ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۲۲ انجام شد. چارتی که پاسخ­ به سؤالات اقتصادی در مقابل اجتماعی را نشان می‌­دهد، شامل درصد کمی از پاسخ­دهندگان است که اظهار داشتند، هیچ‌کدام از این دو مسئله در رأی آن‌ها تأثیرگذار نیست. جدول نشان­‌دهنده­ پاسخ به سؤال از اینکه افراد در موضوع اقتصاد با کدام حزب، بیشتر همسو هستند، درصد کمی از پاسخ­دهندگان را شامل نمی‌شود که گفته بودند، با هر دو حزب موافق هستند یا آن‌ها که پاسخی نداشته و از ارائه آن امتناع ورزیدند.

نزدیک به دو سال از زمانی که دونالد ترامپ[۳] به موفقیت­ های چشمگیر در زمینه کسب آراء ­لاتین­تبارها دست یافت، می­ گذرد اما طبق نظرسنجی جدیدی -که توسط نیویورک‌تایمز و کالج سینا انجام شد- رؤیاهای جمهوری­‌خواهان درباره انجام بازآرایی مجدد در رأی­‌دهندگان ­لاتین­تبار -که در مسائل اجتماعی و جرائم، متمایل به مواضع جمهوری­‌خواه هستند- محقق نشده است. این نظرسنجی، یکی از بزرگ­ترین مطالعات بی­‌طرف درباره رأی‌­دهندگان ­لاتین­تبار آمریکا از زمان انتخابات سال ۲۰۲۰ را نشان داد که دموکرات­ ها بر اکثریت این گروه از رأی­‌دهندگان، تسلط دارند و این موضوع، بخشی به دلیل زنان و همچنین، این نگرش است که دموکرات­‌ها، همچنان حزب طبقه کارگر محسوب می­‌شوند. در مجموع، رأی دهندگان ­لاتین­تبار آمریکا، بیشتر احتمال می‌­رود که با دموکرات­‌ها در بسیاری از مسائل هم­نظر باشند؛ مهاجرت، سیاست­ ها در قبال سلاح و آب‌وهوا. همچنین، احتمال بیشتری دارد که آن‌ها، جمهوری­‌خواهان را به‌عنوان حزب طبقه دارای قدرت و دیدگاه­‌های افراطی ببینند. اکثریت رأی­‌دهندگان ­لاتین­تبار (۵۶ درصد)، قصد دارند تا در پاییز امسال به دموکرات­‌ها رأی بدهند، آن‌هم در مقایسه با ۳۲ درصدی که جمهوری‌خواهان را برگزیده ­اند.

البته این نظرسنجی علائم نگران­ کننده برای آینده پیام دموکرات­ ها را نیز به همراه دارد. علی­‌رغم این پیشروی اطمینان‌­بخش، نظرسنجی نتیجه می‌­گیرد که دموکرات­ ها به مراتب در مقایسه با سال­‌های قبل از انتخابات ۲۰۲۰، با شکست مواجه شده‌­اند. به نظر می‌­رسد که رأی‌­دهندگان جوان ­لاتین­تبار به‌ویژه آن‌ها که در جنوب[۴] زندگی می‌­کنند، به‌تدریج در حال دور شدن از حزب هستند، چرخشی که ناشی از نگرانی‌­های عمیق اقتصادی است. کاستی ­ها در منطقه جنوب و میان رأی‌­دهندگان روستانشین، می­تواند مانعی بر سر راه پیروزی‌های حیاتی در تگزاس[۵] و فلوریدا[۶] در انتخابات میان­دوره امسال باشد. آنتونی سایز[۷] ۲۴ ساله که مسئول بازبینی محتوا در یک بستر شبکه اجتماعی در توسان آریزونا[۸] است، اظهار داشت که مجبور شده است، به‌عنوان شغل دوّم در یک پیتزافروشی، مشغول به کار شود و بدین‌وسیله، نیازهای خود را برطرف نماید. آقای سایز در سال ۲۰۲۰ به رئیس­‌جمهور بایدن[۹] رأی داد و خود را یک دموکرات می­‌داند، چراکه در یک خانواده حامی دموکرات رشد کرده است. او در ادامه اظهار داشت که در دولت بایدن، هزینه ­های زندگی برای او دو برابر شده و حتی به یک آپارتمان کوچک­تر، نقل‌مکان کرده است. وی افزود: «انتخاب­ هایی که بایدن برای کشور انجام داده، من را در موقعیت بدی قرار داده است».

اینکه ­لاتین­ تبارهای آمریکا، چگونه رأی می‌­دهند، یک سؤال حیاتی در انتخابات نوامبر و همچنین، آینده سیاست آمریکا است. این گروه از رأی­ دهندگان، نقشی کلیدی در رقابت برای کنترل کنگره ایفا کرده و بخش مهمی از رأی‌­دهندگان (۲۰ درصد) را در دو ایالتی تشکیل می­‌دهند که محتمل­ترین مناطق برای تعیین کنترل سنا هستند؛ یعنی آریزونا و نوادا[۱۰]. ­لاتین­تبارها همچنین، بیش از ۲۰ درصد رأی­ دهندگان ثبت‌­نام شده در بیش از ۱۰ رقابت داغ انتخاباتی مجلس نمایندگان[۱۱] در کالیفرنیا[۱۲]، کلرادو[۱۳]، فلوریدا، تگزاس و همچنین، سایر ایالت­ ها را تشکیل می­‌دهند. دموکرات­ ها، مدت­‌ها است که تصور می­‌کنند رشد رأی ­دهندگان لاتین­ تبار حامی دموکرات، باعث شکست جمهوری­‌خواهان می­‌شود و چشم‌­انداز رأی‌­دهندگانی که روزبه ­روز متنوع ­تر می‌­شوند، نگرانی­‌های محافظه ­کاران را شدت بخشیده است. نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ که در آن، ترامپ حدوداً ۸ نقطه درصدی در میان رأی‌­دهندگان ­لاتین ­تبار در مقایسه با سال ۲۰۱۶ کسب کرد، آغازی بر روند تغییر چشم‌­اندازهای هر دو حزب بود. نظرسنجی نیویورک‌تایمز و کالج سینا، نشان می‌­دهد که طرفداری و اعتقادات تاریخی نسبت به موضوعات اصلی، همچنان محکم باقی مانده است، اگرچه برخی تغییرات چشمگیر هستند.

درحالی‌که اکثریت رأی ­دهندگان ­لاتین ­تبار در موضوعات اجتماعی و فرهنگی، حامی دموکرات ­ها هستند، بخش قابل‌توجهی نیز دیدگاه­ هایی همسو با جمهوری­­ خواهان دارند؛ بیش از یک­سوم این گروه از افراد، می­‌گویند با جمهوری­‌خواهان در موضوع جرم و پلیس، موافق بوده و ۴ نفر از هر ۱۰ نفر آن‌ها نیز نگران افراط بیش‌ازحد حزب دموکرات در مسئله نژاد و جنسیت هستند. رأی­ دهندگان ­لاتین­ تبار در آمریکا، مسائل اقتصادی را مهم­ترین عاملی می‌­دانند که تعیین­‌کننده رأی آن‌ها در انتخابات امسال است و به شکلی مساوی در موضوع اینکه با کدام حزب نسبت به مسائل اقتصاد، بیشتر موافق هستند، از یکدیگر متمایز می‌شوند.

مطابق با پاسخ ­های ۵۲۲ شهروند لاتین­ تبار آمریکا که در نظرسنجی انجام ­شده توسط نیویورک‌تایمز و کالج سینا شرکت کردند. این تحقیق در بازه زمانی ۶ تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲ از ۱۳۹۹ رأی ­دهنده‌­ای که برای شرکت در انتخابات ثبت­‌نام کرده­ بودند، انجام شد. این چارت درصد کمی از پاسخ‌­دهندگان را که گفته بودند با هر دو حزب موافق‌اند و همچنین، آن‌هایی را که پاسخی نداشته یا از ارائه پاسخ امتناع ورزیدند، دربر نمی­‌گیرد.

رأی­ دهندگان ­لاتین­تبار در ایالات‌متحده، هرگز یک گروه متحد رأی‌­دهنده نبوده‌­اند و اغلب، موجب سردرگمی استراتژیست­ های سیاسی می‌­شوند که تلاش دارند تا رفتار آن‌ها را درک کنند. ۳۲ میلیون نفر ­لاتین­تباری که صلاحیت مشارکت در انتخابات را دارند، عبارت‌اند از مهاجران جدید و همچنین، شهروندان نسل چهارم، ساکنان شهرها و مزرعه‌­داران، کاتولیک ­ها و ملحدان. هر دو حزب، سروصدای زیادی برای این گروه رأی ­دهندگان، به راه انداخته و بلندپروازی برای آن‌ها دارند که در نتیجه، میلیون­ ها دلار صرف جلب حمایتشان می‌­کنند، اما بااین‌وجود، داده­ه ای بی­‌طرف و قابل‌­اعتماد کمی برای تصدیق پنداشت آن‌ها وجود دارد. این نظرسنجی، ما را به درون بخشی از رأی­‌دهندگان می‌­برد که بسیاری از استراتژیست ­ها، آن‌ها را آرای جدید دارای نوسان­ دانسته ­اند؛ گروهی که غالباً به واسطه تناقضات در میان زیرگروه ­ها پیچیده می­‌شود.

دنی برنال[۱۴] ۳۵ ساله، فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال و کارآفرین ساکن لس‌آنجلس[۱۵]، اظهار داشت که بین دو نامزد از هر دو حزب، نوسان داشته و هر زمان به یک‌طرف، متمایل شده و بخش عمده­ای از این اتفاق، ناشی از سیاست­‌های اقتصادی آن‌ها است. او اضافه کرد که مادرش از بولیوی به فلوریدا آمده، درحالی‌که فقط یک کیف حاوی لباس و ۵۰۰ دلار پول، همراه داشته اما توانسته است در آنجا رشد کند، زیرا میزان مالیات کم و هزینه زندگی، قابل تأمین بوده است. خانم برنال گفت که مسائل اقتصادی در تصمیمات او، بزرگ ظاهر می­شوند. همچنین وی افزود: «من به‌عنوان یک جمهوری‌­خواه در انتخابات ثبت­نام کردم اما دقیقاً مانند فلوریدا هستم؛ زیرا مرتب به این‌سو و آن‌سو در نوسان می‌­باشم».

جمهوری­ خواهان نسبت به رأی­ دهندگان ­لاتین ­تبار ساکن منطقه جنوب، بسیار خوب عمل می­کنند، منطقه ­ای که شامل فلوریدا و تگزاس می­‌شود. همچنین، جمهوری ­خواهان پیروزی­ های مهمی در زمینه رأی‌­دهندگان ­لاتین ­تبار در انتخابات اخیر به دست آوردند. در جنوب، ۴۶ درصد از این گروه رأی ­دهندگان می­‌گویند که درصدد هستند تا به دموکرات­‌ها رأی بدهند، درحالی‌که ۴۵ درصد، اظهار می­‌کنند که تمایل دارند به جمهوری­‌خواهان رأی بدهند. در مقابل، دموکرات­ ها در سایر بخش‌­های کشور، ۶۲ به ۲۴ از جمهوری­ خواهان نسبت به رأی ­لاتین­ تبارها پیش هستند. یک شکاف میان نسل ­ها نیز می­تواند، موجب موفقیت بیشتر جمهوری­‌خواهان شود. طبق یافته­ های نظرسنجی، دموکرات­ ها به‌طور خاص از حمایت زیادی در میان رأی ­دهندگان مسن­تر ­لاتین­ تبار سود می­برند؛ اما رأی­دهندگان زیر ۳۰ سال، ۴۶ درصد، حامی شیوه مدیریت اقتصاد توسط جمهوری­‌خواهان هستند، آن‌هم در مقایسه با این عدد برای دموکرات­‌ها که ۴۳ درصد است.

همچنین، جمهوری­ خواهان دارای نقطه قوّت در میان مردان از تبار آمریکای لاتین هستند، کسانی که علی­رغم حمایت از دموکرات­ ها در انتخابات میان­دوره، اما با اختلافی ۵ نقطه‌­ای، می‌­گویند که اگر آقای ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد شود، به او رأی خواهند داد. به نظر می­‌رسد که مردان جوان به‌طور خاص، به سمت جمهوری‌خواهان گرایش دارند. آن‌ها یک آسیب ­پذیری کلیدی برای دموکرات ­ها هستند که تنها یک گرایش ۴ نقطه ­ای در انتخابات میان­دوره در میان مردان کمتر از ۴۵ سال را حفظ کرده‌­اند.

نظرسنجی نیویورک‌تایمز- کالج سینا، یک نگاه اجمالی نسبت به ­لاتین­ تبارها را فراهم می­‌سازد که از دیرباز حامی دموکرات­‌ها بودند، اما درصدد هستند تا پاییز امسال به جمهوری­‌خواهان رأی بدهند؛ آن‌ها رأی‌­دهندگان غیر متجانسی هستند که تحصیلات دانشگاهی نداشته، بر اقتصاد تمرکز دارند و بیشتر احتمال می­‌رود که جوان و مرد بوده و در ایالات‌متحده، متولد شده باشند، اما در مناطق عمدتاً مشتمل بر ­­لاتین­تبارها زندگی می‌­کنند.

مهاجرت، مسئله ­ای کلیدی برای این افراد باقی مانده است و هر دو حزب، تمایل خاص به آن‌ها دارند. درحالی‌که دموکرات‌­ها برای بازبینی نظام مهاجرت قانونی و فراهم ساختن راهی برای شهروند شدن، بسیاری از مهاجران فاقد مدارک شناسایی تلاش می­‌کنند، جمهوری­ خواهان روی سرکوب مهاجران غیرقانونی و استفاده از سیاست‌های مرزی برای تطهیر پایگاه خود تمرکز کرده‌­اند. دموکرات ­ها یک امتیاز قابل‌توجه در موضوع مهاجرت قانونی را حفظ کرده‌­اند، با ۵۵ درصد از رأی‌­دهندگان ­لاتین­تبار در ایالات‌متحده که می‌­گویند با این حزب همسو هستند، در مقایسه با این عدد، برای جمهوری­‌خواهان که ۲۹ درصد است؛ اما حزب جمهوری‌­خواه پیشروی­ هایی صورت داده چراکه سیاست و اظهارات ضد مهاجرتی را افزایش داده است. ۳۷ درصد این گروه، جمعیت حامی دیدگاه­ های جمهوری­ خواهان درباره مهاجرت غیرقانونی هستند؛ نزدیک به یک­­ سوم از ایجاد دیوار مرزی بین ایالات‌متحده و مکزیک حمایت می­‌کنند. آملیا آلونسو تارانکن[۱۶] ۶۹ ساله که ۱۴ سال قبل، از کوبا به آمریکا مهاجرت کرده و در حال حاضر، در حومه فورت لادردیل فلوریدا[۱۷] زندگی می‌­کند، معتقد است که کنگره باید جایگاهی قانونی به کارگران فاقد مدرک هویتی بدهد که دهه ­ها است در کشور حضور دارند؛ اما با این حال، او با دیدگاه ­های تندروی ضد مهاجرت غیرقانونی جمهوری­خواهان موافق است. این موضوع، باعث شده تا او به آقای ترامپ رأی بدهد، علی­رغم اینکه یک دموکرات­ است.

تارانکن گفت: «می­دانم که این کشور، سرزمین مهاجران است، اما آن‌ها باید از راه قانونی وارد آمریکا شوند». باوجوداین، خانم تارانکن اظهار داشت که دیگر از رئیس­ جمهور سابق طرفداری نمی­کند، پس از اینکه او از انتقال ریاست‌­جمهوری امتناع ورزید، حمله به کاخ کنگره آمریکا را سبب شد و «تمامی اسناد را» با خود به عمارت مار-ئه-لاگو[۱۸] برد. وی همچنین اضافه کرد: «من خودم را دموکرات یا جمهوری­ خواه نمی­دانم؛ من تا انتخابات بعدی در حالت آماده ­به­‌کار قرار خواهم داشت».

جمهوری­ خواهان در تلاش برای جذب رأی ­دهندگان جدید، غالباً دموکرات ­ها را به دلیل بیش‌ازحد «ووک[۱۹]» بودن، به باد انتقاد می‌­گیرند. این اتهام، مطلوب بسیاری از رأی­ دهندگان ­لاتین­تبار است، زیرا ۴۰ درصد آن‌ها، میگویند این حزب در پیشبرد ایدئولوژی «ووک» در قبال نژاد و جنسیت، افراط ورزیده است. البته یک شکاف روشن در اینجا وجود دارد؛ ۳۷ درصد دیدگاهی متفاوت داشته و اظهار می‌­دارند که این حزب، به اندازه کافی در این زمینه، فعال نبوده است. حدوداً ۱ نفر در هر ۵ نفر ­لاتین­تبار -که در نظرسنجی مشارکت کردند- گفتند که اطلاعی ندارند که آیا دموکرات­ ها بیش‌ازحد ووک هستند یا خیر؛ اصطلاحی که نمی‌­توان آن را به سادگی به زبان اسپانیایی ترجمه کرد. رأی ­دهندگان ­لاتین­تبار در بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی، همسو با حزب دموکرات هستند. بیشتر آن‌ها (۵۸ درصد)، دیدگاهی مثبت نسبت به جنبش جان سیاه­پوستان مهم است،[۲۰] دارند، درحالی‌که ۴۵ درصد، نظر مشابهی درباره جنبش جان آبی مهم است[۲۱] که از افسران پلیس حمایت می­‌کند، اظهار می­‌کنند. اکثریت معتقدند که سقط‌جنین باید در بیشتر یا همه موارد قانونی شود؛ حتی در میان لاتین­تبارهای جمهوری­ خواه از هر ۱۰ نفر، ۴ نفر با تصمیم دادگاه عالی برای لغو رو در برابر وید[۲۲] مخالف هستند. حمایت از نهضت جان سیاه‌­پوستان مهم است و حق سقط‌جنین، عمدتاً توسط جوانان، پیش ­برده می­شود. در پاسخ به سؤال، از اینکه در سیاست سلاح از کدام حزب طرفداری می‌­کنید، ۴۹ درصد گفتند که دموکرات و ۳۴ درصد، اظهار داشتند جمهوری­ خواه.

جمهوری­ خواهانی که برای دادگاهی کردن لاتین­تبارها تلاش می­‌کنند، بارها دموکرات ­ها را به‌عنوان متمایل به طبقه دارای قدرت و خارج از دسترس به تصویر کشیده‌­اند، اما نظرسنجی نشان می‌­دهد که این راهبرد، موفقیت محدودی به دست آورده است. نزدیک به ۶ نفر از هر ۱۰ رأی­‌دهنده ­لاتین­تبار در آمریکا، همچنان دموکرات­ را حزب طبقه کارگر می‌­دانند. درحالی‌که جمهوری­‌خواهان سفیدپوست به شکلی یکنواخت، خود را حزب طبقه کارگر می­خوانند، حتی برخی جمهوری‌­خواهان لاتین­تبار، معتقدند که این پوسته به دموکرات ­ها تعلّق دارد. هیچ شاهدی در نظرسنجی وجود ندارد، مبنی بر اینکه جمهوری ­خواهان عملکرد بهتر و محکمی­تر در میان لاتین‌تبارهای فاقد تحصیلات دانشگاهی یا ساکن مناطق روستایی داشته ­اند؛ دو گروه جمعیتی کلیدی که جمهوری­ خواهان بر روی ارتباط­‌گیری با آن‌ها متمرکز شده‌­اند. از هر ۴ لاتین­تبار رأی­‌دهنده ساکن در مناطق روستایی، ۱ نفر هنوز تصمیمی درباره اینکه در انتخابات نوامبر به چه کسی رأی خواهد داد، نگرفته است.

دموکرات­‌ها شدیداً به دلیل استفاده از اصطلاح لاتینکس[۲۳] (اصطلاح خنثی جنسیتی برای لاتین­تبارها)، مورد انتقاد قرارگرفته‌اند که نسبت به کلمات مشابه، بیشتر شمول گرا است. نظرسنجی­‌های قبلی نشان دادند که فقط اقلیتی کوچک از رأی ­دهندگان ­لاتین­تبار، این اصطلاح را ترجیح می­دهند؛ اما این نظرسنجی، حکایت از آن دارد که لاتینکس، به‌ندرت یک مسئله دوقطبی ساز است و تنها ۱۸ درصد گفتند که این اصطلاح را توهین‌­آمیز می‌دانند.

منبع: https://www.nytimes.com/2022/09/18/us/politics/latino-vote-polling.html

نویسنده: جنیفر مدینا[۲۴]، جازمین یولوآ[۲۵] و روث اگیلنیک[۲۶]


[۱] New York Times

[۲] Siena College

[۳] Donald Trump

[۴] South

[۵] Texas

[۶] Florida

[۷] Anthony Saiz

[۸] Tucson, Arizona

[۹] Biden

[۱۰] Nevada

[۱۱] House

[۱۲] California

[۱۳]Colorado

[۱۴] Dani Bernal

[۱۵] Los Angeles

[۱۶] Amelia Alonso Tarancon

[۱۷] Fort Lauderdale, Fla

[۱۸] Mar-a-Lago

[۱۹] Woke

[۲۰] Black Lives Matter

[۲۱] Blue Lives Matter

[۲۲] Roe v. Wade

[۲۳] Latinx

[۲۴] Jennifer Medina

[۲۵] Jazmine Ulloa

[۲۶] Ruth Igielnik