آخرین نظرسنجی شبکه ان بی سی پیرامون محل سکونت رای دهندگان متقاعده شونده آمریکایی

نظرسنجی جدید شبکه ان بی سی، محل سکونت «رأی‌دهندگان متقاعد شونده» را نشان می‌دهد؛ این گروه در انتخابات میان‌دوره، نقشی تعیین‌کننده دارند.

مترجم: هادی قربانیار

زمانی که مسئله موافقت با تصمیم دادگاه عالی[۱] نسبت به موضوع سقط‌جنین، تحقیق از رئیس­ جمهور سابق دونالد ترامپ[۲] و موضوعات دیگر به میان می‌­آید، رأی­‌دهندگان در حومه شهر، به چند دسته تقسیم می­شوند. در هر انتخاباتی، رأی ­دهندگان پایبند دموکرات و جمهوری‌­خواه وجود دارند، علاوه بر آن‌ها، رأی ­دهندگان دیگری نیز وجود دارند که نسبت به جایگاه و موضع خود، چندان مطمئن نیستند. این رأی‌­دهندگان متقاعد شونده، غالباً تفاوت میان پیروزی و شکست هستند و نظرسنجی شبکه خبری ان بی سی،[۳] نشان می ­دهد که آن‌ها گروهی شاخص‌اند که بیشتر تمایل دارند تا در مکان­ های متمایز متمرکز شوند. رأی ­دهندگان متقاعد شونده همه‌جا یافت می­شوند، اما نظرسنجی ان بی سی، حاکی از این است که آن‌ها عمدتاً در خارج از شهر تمرکز دارند. این ۱۱۰۰ منطقه، تکثر موجود رأی­ دهندگان در کل کشور را دارد.

نظرسنجی شبکه خبری ان بی سی در سال جاری، اثبات کرد که ۴۳ درصد از تمامی رأی ­دهندگان متقاعد شونده در حومه شهر و به دور از دیگران زندگی می­ کنند. بخش­ های مرکزی شهرهای بزرگ کشور در کنار حلقه حومه شهرها، تقریباً به همان اندازه­ رأی ­دهندگان متقاعد شونده جمعیت دارند. ساکنان مناطق روستایی، فقط ۱۲ درصد از افراد متقاعد شونده کشور را تشکیل می ­دهند و اینکه پایگاه خارج از شهر برای این گروه از رأی ­دهندگان، چیز جدیدی نیست. اگر به سال ۲۰۱۰ برگردیم، آن مناطق در حلقه حومه شهرها، ۴۲ یا ۴۳ درصد از رأی افراد متقاعد شونده را تشکیل می دادند. به طور خلاصه در آمریکا، شهرها به دموکرات­ها و مناطق روستایی و حومه شهری به جمهوری­خواهان تعلق دارند، اما فضای میان آن‌ها، جایی است که به احتمال زیاد، رأی ­دهندگانی را خواهید یافت که در حال سنجش و ارزیابی گزینه های پیشِ ­روی خود هستند. این نوع از مناطق در تمامی ایالت ­های کشور مشاهده می­ شوند. شاخصه بزرگ­ترین شهرهای کشور، رشد گسترده است و در این فرآیند، مناطق خارج شهر می ­توانند به یک نیروی سیاسی تبدیل شوند. در سال ۲۰۲۰، تأثیر آن‌ها فقط در چند حوزه انتخاباتی، ممکن است که به شکلی چشمگیر، قابل‌توجه باشد.

آیا نشانه­ هایی وجود دارد، از اینکه سرانجام رأی ­دهندگان متعلق به مناطق حومه شهر در انتخابات نوامبر، چه خواهد شد؟ استدلال­‌هایی برای هر دو حزب، مطرح شده است؛ برای حزب دموکرات، امتیازاتی از این منظر وجود دارد که این رأی­ دهندگان، چه احساسی نسبت به رئیس­ جمهور سابق دونالد ترامپ و موضوع سقط‌جنین دارند.

کمی بیش از نیمی از رأی­ دهندگانی که در حومه شهرها زندگی می­ کنند (۵۳ درصد)، می­گویند که ترجیح می‌دهند، نتیجه انتخابات پاییز امسال، یک کنگره تحت اختیار جمهوری­خواهان باشد. این رقم به مراتب پایین­تر از عدد مشابه برای جمهوری خواهان بوده اما کمی بالاتر از مجموع رأی ­دهندگان است. ۶۳ درصد از رأی­ دهندگان ساکن این مناطق نیز از شیوه مدیریت اقتصادی بایدن رضایت ندارند؛ رقمی که کمی بالاتر از مجموع رأی‌دهندگان است. البته نسبت دادن پاسخ‌­ها به این اعداد و ارقام، چندان آسان نیست. عمده تصمیمات رأی‌دهندگان، درنهایت به یک دوگانه ختم می ­شود (دموکرات یا جمهوری­خواه)، ولی فرآیند تصمیم­گیری آسان نیست. تصمیم معمولاً حاصل مجموعه­‌ای از عوامل پیچیده است. روشی که رأی­دهندگان مناطق حومه شهر برای بررسی و سامان دادن به این‌گونه مسائل به کار می ­بندند؛ سقط‌جنین در برابر اقتصاد، نگرش نسبت به ترامپ در مقابل بایدن، می ­تواند در رقابت­ برای ورود به مجلس نمایندگان، بسیار مهم باشد. آن‌ها همچنین، احتمالاً یک نیروی محرکه مهم در رقابت ­های سطح ایالتی خواهند بود، مانند رقابت ­های انتخاباتی سنا و فرمانداری در ایالت‌های جورجیا[۱]، کارولینای­ شمالی، آریزونا و فلوریدا،[۲] چراکه اطراف شهرهای بزرگ، پراکنده شده و تعداد زیادی در حومه شهرها سکونت دارند.

البته رأی دهندگان متقاعد شونده تنها عامل مهم در پاییز امسال نخواهند بود. تصمیم دابز درباره سقط‌جنین -که تابستان امسال گرفته شد- تغییرات مهمی در روند آراء ایجاد کرده و می­تواند، اساساً جهت ­گیری رأی‌دهندگان را با تغییر ترکیب آن‌ها، دستخوش تغییر کند. کسی که رأی می­ دهد، بخش عظیمی از هر انتخاباتی است، اما جمعیت رأی­دهندگان، اهمیت ویژه‌­ای در میان‌دوره‌ها دارند. البته رأی­دهندگان متقاعد شونده، تقریباً همیشه نقشی مهمی در نتایج نهایی ایفا می ­کنند و اگر می­ خواهید از مواضع و میزان اثرگذاری آن‌ها آگاه شوید، به حوزه ­های انتخابی­ و حاشیه شهرها در سراسر کشور نگاهی بیندازید.

منبع: https://www.nbcnews.com/meet-the-press/first-read/nbc-news-poll-shows-midterm-persuadables-live-voters-decide-midterms-rcna48216

نویسنده: دانته چینی[۳]


[۱] Georgia

[۲] Florida

[۳] Dante Chinni


[۱] Supreme Court

[۲] Donald Trump

[۳] NBC