بررسی ابعاد پنهان جنگ شناختی و ترکیبی اغتشاشات اخیر که برگزار شد

بررسی ابعاد پنهان جنگ شناختی و ترکیبی اغتشاشات اخیر که برگزار شد.

نشست «بررسی ابعاد پنهان جنگ شناختی و ترکیبی اغتشاشات اخیر»، از سلسله نشست‌های تخصصی مرکز مطالعات آمریکا روز سه‌شنبه، نوزدهم مهرماه با حضور آقایان دکتر عبدالکریم خیامی و دکتر علیرضا داوودی در محل پژوهشکده شهید صدر (ره) برگزار شد.

بیشتر رأی دهندگان لاتین تبار آمریکا، ازدسترس حزب جمهور یخواه دور هستند.

نظرسنجی که توسط نیویورک تایمز و کالج سینا انجام شد، نشان می‌دهد که دموکراتها در قبال رأی‌دهندگان لاتی نتبار آمریکا، به مراتب بیشتر از گذشته ناموفق بوده اند؛ اما در مجموع، این حزب، توانسته است آراء لاتین تبارها را برای خود حفظ کند.

دیاکو حسینی: بعید می‌دانم مذاکرات احیای برجام، بدون نتیجه به پایان برسد!

دیاکو حسینی: بعید می‌دانم مذاکرات احیای برجام، بدون نتیجه به پایان برسد!

در ادامه گفتگوهایی که پیرامون ابعاد مختلف برجام و مذاکرات احیای آن داشتیم، این بار به سراغ دکتر دیاکو حسینی، تحلیلگر مسائل بین‌الملل و از حامیان برجام و مشاوران امور بین‌الملل دولت‌های یازدهم و دوازدهم رفتیم تا در مورد مسئله برجام و مذاکرات هسته‌ای اخیر، شاهد گفتگو و نظراتی متفاوت باشیم.

نشست «فرسایشی شدن روند مذاکرات احیای برجام و راهبردهای پیش روی ج.ا. ایران» برگزار شد.

نشست «فرسایشی شدن روند مذاکرات احیای برجام و راهبردهای پیش روی ج.ا. ایران» برگزار شد.

نشست «فرسایشی شدن مذاکرات احیای برجام و راهبردهای پیش روی ایران»، از سلسله نشست‌های تخصصی مرکز مطالعات آمریکا، روز دوشنبه، یازدهم مهرماه با حضور آقایان دکتر مصطفی خوش چشم، دکتر احمد زارعان و دکتر ابوالفضل بازرگان در محل پژوهشکده شهید صدر (ره) برگزار شد.

کاهش تولید نفت اوپک پلاس

راشل زیمبا پژوهشگر موسسه میدل ایست آی در یادداشتی” که در ۷ اکتبر ۲۰۲۲ منشر شد بیان می کند که کاهش تولید نفت اوپک باعث خواهد شد که فشارهای سیاسی و ژئوپلوتیک بر روی کشورهای اتخاذ کننده این تصمیم بیشتر شود.

تبار سنجی مداخله – سوگیری نهادهای قضایی و امنیتی آمریکا در انتخابات این کشور

دکتر علیرضا رحیمی؛ هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)واستاد مدعو مرکز مطالعات آمریکا جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی درست در فاصله ۱۰ روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، پرونده ایمیل‌های محرمانه هیلاری کلینتون را بار دیگر به جریان انداخت تا رأی دموکرات‌ها در ایالاتی تعیین‌کننده همچون ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان، کاهش […]

کاهش تولید نفت و چالش‌های دولت بایدن در انتخابات ۲۰۲۲ کنگره

بعد از اعلام کاهش تولید ۲ میلیون بشکه در روز نفت توسط اوپک پلاس (با میدان داری عربستان سعودی)، دولت بایدن با موج جدیدی از مشکلات ناشی از این تصمیم، روبه‌رو خواهد شد. در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا -که در اکتبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد- این تصمیم، می‌تواند به افزایش نرخ سوخت در آمریکا و به همراه آن، ایجاد مشکلاتی در این کشور منجر شود. در این یادداشت، تلاش شده تا پیرامون این موضوع، کنکاشی صورت بگیرد.

ناتوی عبری-عربی ائتلافی از جنس نخ

ناتوی عبری - عربی، ائتلافی از جنس نخ؛ آیا رژیم صهیونیستی به اهداف خود در تشکیل یک ائتلاف نظامی در مقابل ایران و محور مقاومت خواهد رسید؟

در چند ماه اخیر، تحولات و مذاکراتی در رابطه با شکل‌گیری یک ائتلاف ضد ایرانی توسط برخی از کشورهای عربی منطقه به رهبری رژیم صهیونیستی، مطرح شده است که از آن با عنوان ناتوی عربی در غرب آسیا یاد می‌شود.

جنگ آنلاین پنتاگون علیه ایران

کیت کلانبرگ، محقق و پژوهشگر حوزه رسانه در یادداشتی با عنوان جنگ آنلاین پنتاگون با ایران -که در اندیشکده کریدل منتشر شده است- بیان می‌کند که ریشه اغتشاشات اخیر در ایران، عملیات روانی بلندمدتی بوده که پنتاگون با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای خود در ابعاد گسترده ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی علیه ایران، به وجود آورده است. کلانبرگ بیان می‌کند که تکنیک‌های پنتاگون در این جنگ را می‌توان به وجود سانسور خبری (در سطح ملی) منفی نشان دادن چهره ایران (در سطح منطقه‌ای) و عدم رعایت حقوق بشر (در سطح بین‌المللی) خلاصه کرد. متن پیشِ رو، ترجمه کامل این یادداشت است.

دهه‌هاست که آنها مشغول نابود کردن فرهنگ ما هستند

دهه‌ها است که آن‌ها، مشغول نابود کردن فرهنگ ما هستند که می‌توانیم نابودی آن را دقیقاً پیش چشمان خود مشاهده کنیم. فرهنگ ما به طور تمام و کمال، معکوس شده است؛ اگر آمریکایی‌های سال ۱۷۷۶، می‌توانستند امروز به دیدن ما بیایند، قطعاً وحشت‌زده می‌شدند. هر چیزی که آن‌ها خوب می‌پنداشتند، اکنون شر و شیطانی به حساب می‌آید و هر چیزی که بد در نظر می‌گرفتند، اکنون خوب تلقّی می‌شود. ما ممکن است، صرفاً در ظاهر به قانون اساسی که آن‌ها به ما دادند، پایبند باشیم، اما حقیقت این است که تمامی ارزش‌ها -که ستون فقرات جامعه بودند- را انکار کرده‌ایم. در نتیجه، فرهنگ ما به‌سرعت، رو به نابودی است و ما می‌توانیم نشانه و شواهد این اتفاق را در اطراف خود ببینیم.